Alla inlägg under januari 2010

Av Amanda Nyström - 31 januari 2010 11:17

Okej, som ni alla kanske vet har jag en omröstning varje vecka på bloggen.

för att se vad ni bloggläsare tycker och tänker.

en intressant grej, som jag tycker är jävligt roligt.

den här veckan handlade det om kärlek.

så här tyckte ni:


Kärlek är:

SVÅRT 37,5 %
SEX 25 %

VACKERT 33,3%

ÖVERSKATTAD 4,2 %



det blev alltså ganska jämt mellan svårt & vacker.

men jag tycker att det är de två sakerna som spelar in ganska mycket i en relation.

kärlek är inte alltid underbart, det finns alltid baksidor.

det kommer alltid vara någonting hos sin partner man stör sig på.

men oftast blicka man mer på det positiva egenskaperna i en relation.

jag tycker alla ni som är i ett förhållande eller ni som har någon som står er väldigt varmt om hjärtat.

ska ta fram papper och penna.

skriva ner alla positiva egenskaper om eran partner på en sida.

och på andra sidan skriver ni ner alla negativa egenskaper.

sedan kan ni kolla på pappret och inse att så jävla farligt är det inte.

man kan alltid kompremissa i ett förhålland.

o andra sidan är man så jävla bra själv alla gånger ?


Ny omröstning och den här gången hoppas jag verkligen på fler röster.

Kom igen nu alla läsare, litar på er.

Love to all of you guys/amanda








Av Amanda Nyström - 31 januari 2010 10:55

vaknade klockan sex imorse, eftersom jag började jobba klockan sju!

kom nyss hem har en delad tur, så jag börjar jobba fyra igen :)

tänkte slänga i mig någon lunch och sedan ta och lägga mig på soffan och vila ett tag!

!

Av Amanda Nyström - 30 januari 2010 19:02

moster kom på besök idag! :)

först satt vi och prata om allt och inget, det är alltid lika roligt när hon kommer på besök :) vi har alltid någonting och prata om, det blir aldrig tyst. 

efter ett tag bestämde vi oss för att gå ner på daffy´s och köpa en pizza, istället för att ställa oss och laga mat. ( jag vet vi är otroligt lata )

blev dock ingen film, eftersom båda var så jävla trött.

nu längtar jag bara tills victorb kommer hem <3

puss/amanda  


       

hjärtat <3

Av Amanda Nyström - 30 januari 2010 15:22

har nyss kommit hem ifrån jobbet.

har diskat och plockat undan lite, väntar finfrämmande <3

ska äta middag med fiew och mysa framför en film :)

någon som har förslag på en bra film ?

kram amanda

Av Amanda Nyström - 30 januari 2010 14:30

 I miss you, victorb! ta och kom hem <3

Av Amanda Nyström - 30 januari 2010 06:39

god morgon <3

yes, idag är  man uppe tidigt.

det är bara för att det står jobb på schemat.

jobbar till halv tre, sen vet jag inte vad jag ska hitta på.

hörs senare/amanda


Av Amanda Nyström - 29 januari 2010 21:38

Idag har det varit en lång och händelserik dag för mig!

allt började med att jag och malinr skulle åka på föreläsning och skulle parkera bilen och betalla p-biljett. När vi hade betallat och skulle lämna biljetten i bilen kom jag på att man kunde gena mellan en snöhög. Det skulle jag aldrig gjort. Fastnade med foten och ramlade pladask på magen, låg där på backen och såg ut som en späckad säl, medans malinr höll på dö av skratt. Samtidigt som jag låg där på backen, gick det förbi en massa folk :) skämdes som attans, men det bjuder jag på :) haha

När föreläsningen var klar, åkte vi på skolan och hade frisörteknik.

Klippte på herrdocken, en teknik jag aldrig tidigare har gjort. Gick super bra, tummen upp för mig!

När lektionen var klar, så var jag självklart tvungen att shoppa lite på rut mfl.

Inhandlade en massa kläder, det var ju så ruskigt billigt :) så jag blev några hundra lappar fattigar, men det var det värt.

kom hem och började laga mat, dagens middag blev laxsås med pasta.

när vi var klar med middagen satt jag och victorb och myste lite, innan han for på jobbet.

efter några minuter ringer min morbror och undrar om jag är sugen att komma ner på krogen och vara lite social och eftersom jag inte hade någonting annat för mig, så gjorde jag det. Det är väl självklart att jag gick ner på krogen, när man har en sån underbar morbror <3

puss/amanda


  Detta inhandlade jag idag :)

Grön byxa - 299,00 = 149, 50

Svart byxa - 299,00 = 149,50

Leggings med hål - 129,00 = 64,50

Beige byxa - 399,00 = 50,00

Lila tröja med tryck - 129,00 = 50,00

Jeans klänning - 349,00 - 174, 50


Skulle kosta 1604:-

Jag betallade 638 :-







Av Amanda Nyström - 29 januari 2010 07:56

yes, idag är jag pigg och stark.

känns som att ingen kan stoppa mig.

iaf, idag ska jag på skolan.

först har vi föreläsning, sen blir det frisörteknik HELA förmiddagen <3

det gillar amanda skarpt!

så vi ses ikväll, puss amanda <3


    

    god morgon alla pigga och glad <3 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

DU vinner 1 miljon, vad gör du med pengarna?
 Köper en bil
 Reser
 Köper hus
 Skänker till vänner & familj
 Handlar kläder
 Köper 100 000 Tia-lotter
 Skänker till välgörenhet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards