Alla inlägg under april 2010

Av Amanda Nyström - 30 april 2010 07:20

God morgon allihopa!

Äntligen är dagen som vi alla har väntat på kommit, sista april.

Det ska firas ikväll, med någon öl/cider ikväll. Tagga, tagga, tagga!

Snart ska jag iväg på skolan, roligt! Det är frisörteknik idag.
Sen har jag en liten överraskning tills ikväll. Men den spar jag! :)

Ses senare.

Puss/amanda

Av Amanda Nyström - 29 april 2010 21:12

Älsklingen har gått och lagt sig, eftersom har är så fruktansvärt sliten.
Och jag sitter och lysnar på gamla Lars Winnerbäck låtar,

snacka om att jag mår gott. Det var ett tag sen man lyssnade på guden!

Men till det jag tänkte skriva om!
Ville bara berätta vilken otroligt underbar pojkvän jag har!

Han beställde en keps och vips låg det ett par trosor med i paketet, till mig.
Du är det bästa jag har, du är så himla givmild.
Älskar dig mest i hela världen ♥

Puss/Amanda


 

Visst var dom fina? Jag som ÄLSKAR rosa!!!

Av Amanda Nyström - 29 april 2010 16:11

Kom nyss hem från stan med Karro :) Jag skaffade mig ett par lackleggings.
Och eftersom alla vet hur dom ser ut, behöver jag inte dra in någon bild på dom!

Nu sitter jag och inväntar karro och victor, vi ska käka på daffy´s! mums!

Puss/Amanda

Av Amanda Nyström - 29 april 2010 10:19

10 Dåliga egenskaper


Jag köper, bara för köpandes skull!
Det är faktiskt sant, ibland kan jag tänka för mig själv.
Var det här verkligen nödvändigt? Jag har ju redan 1000 linnen hemma.
Tur att min lön inte försvinner iaf, haha!


Ytlig: Det är faktiskt sant, för många gånger kan jag kolla på det yttre.

Istället för att kolla efter det inre. Jag vet att detta kan vara är en kass egenskap. Men jag försöker jobba bort det!


Konflikträdd: Men det beror på vad det handlar om. Jag är en tjej som alltid kan säga vad jag tycker och tänker. Men ibland uppstår detta problem. Det kan vara då två personer bråkar och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

Tex om någon i min familj, bråkar med någon annan. Så brukar jag oftast säga att jag inte står på någons sida. Utan att jag håller min åsikt för mig själv.


Dricka med måtta finns det? Inte om man festar med Amanda Nyström.
Jag vet att jag kan dricka för mycket, när jag väl gör det. Men vad fan, jag tänker alltid: Det är lika bra att passa på, eftersom jag typ aldrig gör det! Haha


Jag är världens klantigaste person: Det kan vara allt ifrån att jag säger fel sak vid fel tillfälle, till att jag kan ramla över en tröskel. Jag är alltid så jävla klantig. Det har jag alltid fått hörta och kommer nog alltid att vara.


Impulsiv: Jag lever för stunden och tänker kanske inte så långt framåt.
T ex, ähh, nu tar jag och gör en tattuering. Jag tänker inte alltid på konsikvenserna alla gånger. Men jag vet inte om det är så jäkla negativt,

jag lär mig ju av mina misstag?


Envis: Jag ger mig ALDRIG, vilket kan vara både possitivt och negativt.
Vi säger att jag är ovän med någon, så kan jag inte gå och be om ursäkt om jag verkligen vet att jag inte gjort någonting fel!


Sömnen: Jag kan sova skit länge en morgon och kliva upp skit tidigt den andra. Jag sover aldrig som jag ska. Vilket jag tror kan göra mycket med min vikt, hur jag är på dagen och hur jag beter mig.


Temprament: Reta upp mig och du är död! Jag har världens kortaste stubin.
Om du säger någonting om mig eller om någon jag tycker om, så tänder jag till direkt. Jag vet att jag heldre ska gå därifrån och skita it.

Men jag kan verkligen inte, jag blir förbannad!


Inget tålamod: Jag tror att jag ska kunna allting på engång.

Får vi en uppgift i skolan och jag inte kan det. Blir jag tokig.

Eller om jag ska sitta och vänta på någon, kan jag få damp!

Eller om min lillebror håller på att trotsa, då är det kört!


10 Bra egenskaper


Ärlig: Tycker jag någonting är fel, så säger jag också det!
Eller om någon frågar mig om någonting, så svarar jag alltid ärligt!


Generös: Jag bjuder allitd om jag kan, gillar inte snåla människor.
Jag skulle kunna ge bort allt jag äger till t ex min mamma!
Eftersom hon betyder så otroligt mycket för mig!


Trogen: Jag är både trogen emot min pojkvän och kompisar.
Jag skulle till exempel aldrig vara otrogen, jag hatar sånt!
Då tycker jag att man kan göra slut, innan man sårar den andra personen!
Emot mina kompisar är jag alltid trogen, säger till exempel Marielle.

Du får absolut inte säga det här, då håller jag mig till det också.


Artig: Jag är uppfostrad till att allitd tacka för mig.
Eller att man har respekt för äldre, om det kommer en äldre in på bussen och det inte finns någon plats! Får hon ta min plats.

osv kan hålla på hur längre som helst. Haha


Driven: Jag tar alltid tag i saker, det brukar ofta vara mycket snack och liten verkstad för många människor. Men så är det verkligen inte med mig.
Jag vill åstakomma olika grejer och jag ser till att det händer.


Vågad: Det kan vara alltifrån att jag vågar åka världens jävla karusell.

Till att jag vågar säga som jag tycker till att göra som jag vill.


Romantisk: Rätt som det är, kan jag ställa till med världens middag med tända ljus och en lång massage till Victor. Men jag känner för tillfället att jag aldrig får någonting tillbaka och gör därför inte detta lika ofta som förut.
Men ibland händer det att jag får någn fix ide!


Impulsiv: Som när jag och Victor bestämde oss för att åka till Stockholm bara sådär. Eller att jag bokar biljetter till någonting, samma dag det händer.


Rolig: Jag hatar när folk är ledsna och vill oftast få personerna på bra humör.
Därför brukar jag göra saker som är roligt, för att få andra på bra humör.

Jag gillar att skratta och ha roligt, mycket bättre än att gå runt och vara sur hela dagarna.


Snäll: Jag vill alltid andra personers bästa och jag mår dåligt om någon annan mår dåligt. Jag vill alltid att alla ska må bra och därför försöker jag alltid fixa så det blir så. 







PUSS/AMANDA



Av Amanda Nyström - 29 april 2010 09:56

God morgon allihopa!

Känner mig så jävla seg, är fortfarande trött och har ont i kroppen.

Vad är det som händer med mig, jag vill vara gamla vanliga jag.

Orkar inte alls gå på skolan, eftersom jag inte tycker om Praktisk marknadsföring.

Tycker det är en super lätt/tråkig kurs. Som jag lika gärna kunde klara mig utan!

Men det är bara att bita ihop och gå ditt. Kursen är ju snart slut!

Puss/Amanda

Av Amanda Nyström - 28 april 2010 11:09


Dansar i vardagsrummet för mig själv! haha, taggar till fredag!

Av Amanda Nyström - 28 april 2010 09:32

Gud vad besviken jag blir på er.
Jag frågar er saker, min ni kan inte kommentera eller svara?

Varför inte, det är ju inte jobbigt?


Klev iaf upp klockan sju imorse och somnade på soffan till the voice.
Riktigt skönt att kliva upp lite tidigt, mindre skönt att somna om igen.

Nu sitter jag och peppar till att jag ska ha frisörteknik och att jag ska få färga håret.

Längtar, som attans! Vad ska ni hitta på idag ?

Puss/Amanda

Av Amanda Nyström - 27 april 2010 22:03

Imorgon ska jag färga mitt hår, men jag vet inte riktigt hur!

Funderar på att bli mörk, men samtidigt vill jag ha slingor!
Men det blir lättast att ha en färg i håret, eftersom jag kan köra med

shampotoningar. Så det inte ser lika uttvättat ut som det gör nu.

Nu är det upp till er, vad tycker ni jag ska ha för färg i håret? :)

Puss/Amanda


 

Så här äckligt är mitt hår för tillfället, vilken jävla tur att jag ska fixa det imorgon!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

DU vinner 1 miljon, vad gör du med pengarna?
 Köper en bil
 Reser
 Köper hus
 Skänker till vänner & familj
 Handlar kläder
 Köper 100 000 Tia-lotter
 Skänker till välgörenhet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards