Alla inlägg under april 2010

Av Amanda Nyström - 12 april 2010 16:58

Tyckte det var daxs att göra ett till blogg inlägg!

Robin ringde igår och undrade om jag kunde klippa honom,

och eftersom jag inte hade någonting för mig idag, så klippte jag honom:)

Han, Cissi, Ajax och Amanda kom förbi för att fika, klippa sig och spela lite Buzz!

När dom åkte, satte jag igång med maten och fixade klart tvätten.

Så nu väntar jag att någonting ska hända :) Undra vad? Haha

Puss/amanda



Av Amanda Nyström - 12 april 2010 13:02

100 frågor om mig! 

01. Fullständigt namn: Tina Amanda sofie
02. Ålder: 19
03. Vart bor du: Östersund
04. Bor tillsammans med: Sambon Victor
05. Husdjur: Dammråttor, haha!
06. Färg på ditt hus: Vitt?

07. När är du född: 11 Maj

08. Klass: FRA2008
09. Vilket år tar du studenten: 2011

10. Något jobb: Fältvägen, Barkgården, Trudes.
11. När gick du upp i morse: 10:30
12. När ska du sova: När jag blir trött!
13. Duschat idag: nae, tar det efter träningen!
14. Kramat någon idag: Ja

15. Pussat någon idag: Ja :)
16. Vad har du ätit idag: Frukost och lunch!
17. Dagens klädsel: Just nu, mjukiskläder
18. Dagens smink: Har inget på mig, för tillfället!

19. Dagens sötnos: Victor Blomqvist.

20. Dagens roligaste: hum, vet inte.

21. Har du många vänner: jo ganska :)

22. Hur många har du kysst: Hemlis ;)
23. Vem kramade du senast: Victor!

24. Vem saknar du: Just nu saknar jag mamma.

25. Hur många har varit otrogna mot dig: Ingen.
27. Har du pojk-/flickvän: Ja.
28. Vem pratade du med i telefon senast: Victor

29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det: Karro: hej, vad gör du?
 


FAVORIT: 

31. Film: Svår fråga! Men jag måste nog säga Taken.

32. Låt: Just nu är det Rude boy med Rihanna.
33. Mat: Tacos :)

34. Dryck: Fanta
35. Färg: Rosa

36. Tv-serie: Desperate Housewives

37. Stad: Göteborg eller Stockholm.
38. Land: Ingen aning, eftersom jag inte varit i så många :)
39. Ämne i skolan: Frisörteknik.
40. Tv program: Solsidan.


SENASTE:
41. Personen du tänkte på: Marielle Forss

42. Personen du pussade: Victor Blomqvist

43. Gången du spydde: hum, ingen anning ?

44. Gången du grät: igår.

45. Pizzan du åt: åh, ingen anning?

46. Gången du var i Göteborg: Förra sommaren!

47. Gången du var i Stockholm: För en vecka sen :)
48. Gången du duschade: Igår.
49. Gången du sov: Inatt
50. Personen som såg dig gråta: Det var Victor

51. Svart eller vitt: Svart
52. Hund eller katt: Hund
53. Ut och festa eller hemma och mysa: Det beror på vilket humör jag är på!

54. Tvspel eller datorspel: Dator
55. Singel eller upptagen: Upptagen
56. Pussas eller kramas: Kramas
57. Lunarstorm eller helgon eller Playahead: Absolut INGET!
58. Ragga eller bli uppraggad: Bli uppraggad
59. Big Brother eller Paradise Hotel: åh, svårt! Men big brother säger jag!
60. Har du svart hår eller blondt: Rött just nu

61. Har du blåa ögon eller bruna: Gröna.

62. Choklad eller lakrits: Choklad, självklart!

63. Göteborg eller Stockholm: Göteborg
64. Högerhänt eller vänsterhänt: Högerhänt
65. Coca cola eller fanta: Fanta
66. Pizza eller kebab: Kebab
67. Randigt eller prickigt: Randigt
68. Älska eller älskas: Båda
69. Leva eller dö: Leva


ANTAL:
70. Personer du älskar: många, familjen, vänner, pojkvännen.

71. Personer du hatar: många det med. Haha!
72. Pojk-/flickvänner du haft: 3 seriösa!
73. Personer du sovit bredvid, både tjej och kille: oj, vet inte?

74. Glassar du ätit på en dag: Många! Haha
75. Nämn en festival du ska på i år: Storsjöyran :)

76. Gånger du haft minnesluckor: Nån gång.

78. Personer du saknar just nu: ett antal.
79. Gånger ditt hjärta brustit: någon gång.


VEM:
80. Vill du kyssa nu: Älskling
81. Träffade du senast: Älskling

82. Sjöng du senast för: oj, vet inte.
83. Hade du senast en msn-konversation med: En vän
84. Spelade du tvspel med senast: Marielle forss
85. Vill du ta med på en romantisk resa nu: Älskling
86. Vill du kasta en sten i huvudet på: haha vet inte!

87. Förtjänar att dö: INGEN!

88. Är söt: min lillebror.
89. Vill du sova jämte inatt: Älskling


VAD:
90. Gör dig glad: presenter, träna och umgås med vänner!

91. Gör dig ledsen: när jag blir sviken.

92. Vill du helst göra nu: träna.
93. Önskar du att du slapp göra: tvätta.

94. Vill du ha nu: en utomlandsresa.

95. Önskar du dig i födelsedagspresent: överraskningar.

96. Längtar du till: att få fylla 20.

97. Tycker du om dina betyg: ja e nöjd!
98. Ångrar du i ditt liv: inget vad ja kan komma på nu!
99. Är det bästa som hänt dig: mycket :)

100. Hur mycket är klockan: 13:22


Fan vilket onödigt vetande, men nu vet ni lite mer om mig! Haha

Puss/amanda

Av Amanda Nyström - 12 april 2010 11:42

Veckans babe!

 

Katy Perry.

Av Amanda Nyström - 12 april 2010 11:02

En ny dag och nya möljligheter!

Det känns som att jag verkligen har fått sovit ut nu!

Sov till elva och det känns så jävla skönt, skönt är det också att jag är ledig på måndagar och börjar på tisdags eftermiddagar!

Jag kan inte ha ett slappare schema!

På tal om schema och skola, jag är så himla skol less.

Jag vill bara sluta idag och börja jobba. Jobba så jag kan tjäna pengar,

så jag kan åka utomlands, så jag kan handla det jag vill ha utan att kolla på prislappen! det vore underbart. Men det är bara att bita ihop och gå klart.

Jag vill ju trots allt inte gå ut skolan,. utan någon utbildning!

Skulle kännas ganska oklokt. Så kämpa på!

Puss/amanda

Av Amanda Nyström - 11 april 2010 17:16

Feminism är en intelletuell och politisk rörelse för kvinnans fulla ekonomiska, sociala och politiska likställighet med mannen, enligt Svenska Akademiens ordlista (2006).   Det betydde tidigare också kvinnliga egenskaper hos män.

Ordet feminist var ursprungligen ett nedsättande uttryck för att beskriva kvinnor som inte anpassat sitt beteende till rådande könsnormer. Benämningen togs dock över av kvinnorörelsen vid den internationella kvinnokonferensen i Paris 1892. Från ursprunget i upplysningstidens frihetstankar och den franska revolutionenhar feminismen vuxit till att idag bli en betydande intellektuell och politisk kraft.


Och jag som trodde det var någonting dåligt med feminism, att man skulle hata män och att alla hade hår underarmarna. Men det stämmer ju verkligen inte!

Tack vare marielle grääs, vet jag nu vad feminism innebär och kan därmed säga att jag en stolt sådan!

Av Amanda Nyström - 11 april 2010 11:33

När jag stor städade, funderade jag kring jämnställdhet!

Eftersom jag blev sjukt irreterad på victor, när han inte hjälpte till.

Utan satt vid datorn istället. Här kommer mina funderingar!

Varför är det oftast kvinnan som städar, lagar mat och sköter om hemmet!

Jag stod och pratade om det här när vi var i stockholm, eftersom det var kvinnorna som tog initiativet till att städa och diska? 

Men allt jag fick till svars var att jag var en JÄVLA feminist!

Vi lever väl på 00-talet. Och mig vetligt så jobbar både kvinnan och mannen idag? Man delar på det ekonomiska (iaf jag och victor).

Så varför kan inte mannen diska, tvätta eller städa?

Ska kvinnan var någon gud, som ska klara av allt samtidigt?

Hämta barn, städa, diska, laga mat, tvätta, jobba och träna.

Och mannen ska bara jobba och när han kommer hem lägga sig på soffan och få allting serverat på ett silverfat? Skulle inte tro det!

Tyvär så accepterar jag inte den skiten! Nog för att jag är kvinna!

Men jag är fan ingen hemmafru och kommer aldrig att bli!


Jag tänker skaffa mig en karriär, som alla andra!

Jag tänker tjäna mina egna pengar, så jag inte behöver snylta på min partner!   

Jag tänker leva livet in i det sista, eftersom jag också kan göra det!

Jag tänker uppfostra mina "pojkar" med att man gör allt för sin kvinna!

Och jag tänker fan inte tolerera något feminism snack, eftersom jag är det!
Jag har jävligt starka åsikter och dom tänker jag också hålla mig till!


That´s it, take it or leave it!

Puss/amanda


 

feminist och stolt över det!



Av Amanda Nyström - 11 april 2010 09:11

Fem favoriter - Lindex    

Av Amanda Nyström - 11 april 2010 08:21

God morgon allihopa, idag kan man egentligen säga att jag har fått sovmorgon.

Jo, det är så här att jag har jobbat morgon 3 dagar och

har varit tvungen att kliva upp halv sex.

Så nu när jag fick sova till åtta, känns det som att jag är hur utvild som helst :)

För övrigt sitter jag här och äter min äggmacka med juice, gott!

Och undra om jag kommer blogga mycket idag? Det återstår att se!

Puss/amanda



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

DU vinner 1 miljon, vad gör du med pengarna?
 Köper en bil
 Reser
 Köper hus
 Skänker till vänner & familj
 Handlar kläder
 Köper 100 000 Tia-lotter
 Skänker till välgörenhet

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards