Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

Fundering kring brats.

Av Amanda Nyström - 19 juli 2010 00:38

När jag går in på aftonbladet och ser en artikel om "brats".

Eller "livsnjutare" som dom kallar sig själv, tappar jag hakan.

Livsnjutarna, bratsen, töntarna är just ni i Båstad.

Det kallas "Stockholmsveckan" som forsätter i Visby -

och för dem som har riktigt gott om pengar i Saint Tropes eller Ibiza.

Bokar man bord någonstans går det på 40 000 Kronor och uppåt.

Från menyerna kan man se. Champagne,

billigaste 975 kronor och det dyraste 165 000.


Jag blir nästan förbannad, hur kan man vara så stor på sig?

Hur man kan beställa ett bord och betalla 40 000 kronor.
Eller beställa in en champagne för 165 000 kronor?

Och inte bara det, att dom sprutar ut all champagne.
Dom har nu också börjat vaska skiten.

Det innebär attt man beställer in ett par flaskor champagne,

sedan ber man bartendern hälla ut den ena medan man

dricker upp den andra. Seriöst, hur normalt låter det?
Och vi ska inte tala om hur dem klär sig.

Varannan person bär Ralph Laurens stora hästlogo på sin pikétröja eller skjorta. Shortsen är färgglada, håret bakåtstruket. Stora solglasögon täcker ansiktets övre hälft. Är det snyggt, enligt mig verkligen inte.

Dom är stora nollar som inte lyft ett finger i hela sitt liv.

Glider om kring på mamma och pappas pengar.
Fattar inte innebörden med ordet ekonomi.

En annan medel svensson, måste slita för varenda krona.
Och skulle jag få chansen att dricka en champagne för 165 000 kronor,

även fast jag hatar det. Skulle jag suga upp det som en svamp.

Och vad är problemet med bakåtstruket hår,

har killarna aldrig hört talas om frisör?

Eller har dom inte råd med det, eftersom dom spenderar

alla sina pengar på bord, champagne och andra korkade saker?

En sak är säkert, dom är helt bakom flötet.
Enligt mig är dom stora töntar som inte vet ett skit om det verkliga livet.
Väx upp och inse vad livet handlar om.

That´s it. Kom tillbaka när ni har någonting innan för pannbenet.

För just nu är ni feta jävla losers som aldrig kommer bli annat än glidare.


    


 
 
Madeleine M.

Madeleine M.

19 juli 2010 02:10

Ja dom kanske inte förstår innebörden med ordet ekonomi men dom lever livet som jag gärna skulle vilja ha levt om jag hade chansen! Dessutom tycker jag att dessa "livsnjutare" klär sig riktigt jävla snyggt ;)

http://maddemoe.blogg.se

 
marielle

marielle

19 juli 2010 11:20

HAHAHA !.. Så sjukt är det, min farbror jobbade under stockholmsveckan förra året, och han sa att det var sjukt , han jobbar inom ambulansen, men att brats sprutade ut som sagt champange för flera tusen, inte ens dricker? IIDIOTER:D

http://mariellesanna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Nyström - 18 december 2010 18:18

                       

Av Amanda Nyström - 18 december 2010 13:36


Affärsidén är nu satt i verket för John Bauer-eleverna Malin Roos och Amanda Nyström. Den går ut på att till ett billigt pris klippa, färga, eller slinga håret på sina kunder, för att sedan skänka 75 procent av inkomsterna till Bassestiftelsen. ...

Av Amanda Nyström - 18 december 2010 13:16

Nu kan jag äntligen lägga ner lite tid på bloggen. Det har varit mycket nu på slutet. Jobbar, fixar med företaget, pluggar, tränar mm. Vilket resulterar att bloggen inte får min uppmärksamhet. Men jag ska bättre mig, jag lovar ♥ PUSS...

Av Amanda Nyström - 22 november 2010 12:56

Tur att jag har en sånn stor tid till bloggen, eller inte. Det ända jag gör om dagarna är: jobba, gå i skolan, vara med familjen, vart på kalas, fixar med företaget. Och det känns som att jag aldrig får en ledig dag. Vilken tur att jag äntlig...

Av Amanda Nyström - 21 november 2010 19:52

Jag behöver någons hjälp! På Tisdag kommer jag bli intervjuad av öp och de kommer att tas kort när jag arbetar. Behöver därför någon som är sugen på att klippa eller färga sig. Detta kommer självklart att kosta. 200 kronor för en klippning ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

DU vinner 1 miljon, vad gör du med pengarna?
 Köper en bil
 Reser
 Köper hus
 Skänker till vänner & familj
 Handlar kläder
 Köper 100 000 Tia-lotter
 Skänker till välgörenhet

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards