Direktlänk till inlägg 27 september 2010

SVAR PÅ FRÅGESTUND!

Av Amanda Nyström - 27 september 2010 14:40

Marielle : Vad skulle du vilja jobba med när du var liten?

Svar: Det beror på hur gammal jag var? Men prinsessa var en dröm då jag var väldigt liten. Men när jag blev lite äldre har min dröm alltid varit att blir frisör.

Och den önskan har slagit in, vilket känns otroligt roligt.  

Liten prinsessa, som sedan växte upp och blev det hon önskade allra mest att bli frisör, bredvid sitter lillasyster Julia.


Marielle: Vad ska du göra efter studenten?

Svar: Förhoppningsvis får jag en anställning på något frisörföretag.
Men blir det inte så har jag en plan b. Jag kör eget företagande.
Sen vill jag ut och resa mycket innan jag stadgar mig,

kanske åka till något varmt land och jobba.

Australien skulle ju inte vara så dumt!


Stina: Vad har du för Uf-företag?

Svar: Mitt uf-företag handlar om att jag startar upp ett företag, jag får lära mig allt ifrån bokföring till riskkapitalsedlar mm. Mitt uf-företag heter Lovly Hair som jag och en tjej som heter Malin startar. Vi kommer stå och klippa på en salong, och de pengar vi får in skänkar vi halva vinsten till basse fonden.

(Basse fonden är ett bra ändamål, eftersom man ger pengarna till sjuka barn)

När skolan är slut kommer jag att ta över företaget och försätta med detta, fast jag skänker inte pengarna till basse fonden.


Anonym:

1. Kan du lägga ut en ny lista på priser för klippning, färgning, slingor osv? och hur man bokar tider och så! :)
2. funderar du och din kille på att skaffa barn snart?
3. vart kommer du att söka jobb efter studenten?
4. kan du lägga ut bilder på din lägenhet snart?
5. vart handlar du oftast kläder? :)


Svar 1: Prislista och telefonnr för bokning är: 
Klippning 200 Kr
Färgning ( endast botten)  250 Kr
Kreativfärg  350 Kr
Folieslingor 350 Kr
Sling m. hätta  275 Kr
Permanent ( ej klippning) 275 Kr
Fransar 50 Kr
Bryn 50 Kr
Tvätt + fön el. läggning 175 Kr
Toning 225 Kr
Uppsättning 220 Kr
Långhårstillägg  100 Kr
För bokning ring 063-554 50 80 el. 063-554 50 31


 


2. Vi har pratat en hel del om det. Men innan det sker vill jag gå ut skolan, få ett fast jobb och rest. Visst jag kan göra allt med barn.

Men jag känner att jag inte kommer att ha samma frihet som jag har just nu.

Och jag trivs med mitt liv för tillfället. Så barn får veta ett tag till :)

3. Överallt i hela sverige, tror till och med att jag kommer söka jobb i Norge.

Jag känner att jag är ung och skulle vilja testa på någon annan stad och ett annat liv ett tag. Jag kommer alltid kunna flytta tillbaka till Östersund.

4: Jag kommer lägga ut bilder så fort jag kan, vi är inte klar med lägenheten än.
Skulle kunna lägga ut ett kort på vardagsrummet, eftersom det är klart.

Om du är sugen på det?

5: Jag handlar oftast mina kläder på Gina Tricot, monki, rut mfl, mq och vila. Eftersom de har kläder som passar min stil och mitt intresse för mode. Just nu kan jag inte shoppa så mycket, eftersom jag håller på att gå ner i vikt.


Michaela: Vad tycker du om skönhetsoperationer? Tex läppförstoring, bröstförstoring/förminskning. Näsa, fettsugning osv?
Skulle du själv kunna göra något?

Svar: Jag tycker vill man göra det, kör all in. Sen ska man skita i vad alla andra säger. Det finns för mycket folk som lägger näsan i blöt.
Det är många människor som mår mycket bättre när de har gjort en skönhetsoperation och det är väl bara bra?

Sen finns det väl vissa gränser.

Jag tycker till exempel kissie idealet inte är okej.

Gör man det med måtta, tycker jag man ska göra det.


Jag själv skulle kunna göra skönhetsoperationer, men just nu känns det ganska meningslöst. Eftersom jag håller på att gå ner i vikt. Men efter jag skaffat barn, skulle jag säkert kunna operera mina bröst, göra en fettsugning eller annat.
Varför skulle jag inte vilja testa det?  Det ger ett sånt snabbt resultat.

Men jag skulle nog aldrig göra något i ansiktet.


Karolin: Vart ser du dig själv om 10 år?

Svar: Gud vilken svår fråga, då är jag alltså 30 år.
Då kommer jag ha barn, hus och en fantastisk karriär inom frisöryrket.
Jag kommer ha sett världen och har erfarenheter som ingen annan.


Malin: Topp 3 låtar just nu?

Svar: Här har du några godingar jag lyssnar på just nu.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Nyström - 18 december 2010 18:18

                       

Av Amanda Nyström - 18 december 2010 13:36


Affärsidén är nu satt i verket för John Bauer-eleverna Malin Roos och Amanda Nyström. Den går ut på att till ett billigt pris klippa, färga, eller slinga håret på sina kunder, för att sedan skänka 75 procent av inkomsterna till Bassestiftelsen. ...

Av Amanda Nyström - 18 december 2010 13:16

Nu kan jag äntligen lägga ner lite tid på bloggen. Det har varit mycket nu på slutet. Jobbar, fixar med företaget, pluggar, tränar mm. Vilket resulterar att bloggen inte får min uppmärksamhet. Men jag ska bättre mig, jag lovar ♥ PUSS...

Av Amanda Nyström - 22 november 2010 12:56

Tur att jag har en sånn stor tid till bloggen, eller inte. Det ända jag gör om dagarna är: jobba, gå i skolan, vara med familjen, vart på kalas, fixar med företaget. Och det känns som att jag aldrig får en ledig dag. Vilken tur att jag äntlig...

Av Amanda Nyström - 21 november 2010 19:52

Jag behöver någons hjälp! På Tisdag kommer jag bli intervjuad av öp och de kommer att tas kort när jag arbetar. Behöver därför någon som är sugen på att klippa eller färga sig. Detta kommer självklart att kosta. 200 kronor för en klippning ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

DU vinner 1 miljon, vad gör du med pengarna?
 Köper en bil
 Reser
 Köper hus
 Skänker till vänner & familj
 Handlar kläder
 Köper 100 000 Tia-lotter
 Skänker till välgörenhet

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards