Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

ÄR DET OKEJ?

Av Amanda Nyström - 4 oktober 2010 21:20

Är det okej för dig att säga vad jag ska väga?

Hur jag ska se ut och vad jag gör med min kropp?

Det här är min viktnedgång och mitt val.

Innan ni öppnar käften om mina 25 kg. Så tänk er för!
För ni vet inte vad jag har för gener,

vad jag lider av eller vad jag väger!


Citat från en person: Men Amanda, nu har du gått ner 9,5 kilo.

Det räcker väl nu?

Citat från en person: Men du har ju alltid sett ut så där, du kommer inte vara gamla vanliga Amanda!

Citat från en person: Men Amanda 25 kilo är inte det lite mycket?


Till er alla som tycker och tänker så mycket.

Det är okej att ni alltid varit smal och slank,

men det är alltså inte okej att unna en annan människa ett sunt och bra liv?
Och jag vet att jag alltid varit tjock, det är inget nytt för mig.
Men varför inte peppa mig och säga att jag gör någonting bra?
Och nej, 25 Kilo för mig är inte mycket.
Ni vet inte vad jag väger!
Så hur kan ni ens kläcka ur er att det är mycket, för mig?

Jag är vuxen nog för att besluta mina egna val.
Jag är inte omyndighetsförklarad,

det vill säga: JAG GÖR EXAKT VAD JAG VILL!

 
 
Carro

Carro

4 oktober 2010 22:19

folk är ju så jävla dumma i huvudet. Men dom fattar det inte själva.
Dom ser en sån här diet som du går på nu (som jag gått på flera gånger) som någonting man gör för att man är lat och inte orkar "göra de på rätt sätt"
Dom tror att det är en enkel utväg. Det blir aldrig lätt att banta!!
ÅåÅh fel å peppa istället! Jag tycker du är skitduktig! Sen så låter ju 25 kilo jättemycket, men som på mig så är det inte direkt jättemycket.. det är så man väger som dom flesta andra i ens egen ålder. Grejjen är att nu är man så skillad så man faktiskt (ganska bra) lyckas klä bort dom där kilona.. Sen då man får av sig kläderna så är det inte lika roligt längre. Men det fattar ju inte dom som är smala.. Dessutom kanske man egentligen inte är enorm men man känner sig som en elefant.. Men igen.. SMALT FOLK KOMMER ALDRIG ATT VETA HUR DE KÄNNS. Man visar det ju inte jämt men så äre! Det tär på en att känna sig stor fast man verkar jättesjälvsäker utåt..

oj världens längsta kommentar.
Men som sagt.
jag blir upprörd på folk

men du gör det Skitbra
fortsätt!

http://sillstroms.blogg.se

 
Michaela

Michaela

4 oktober 2010 22:49

Jag förstår precis hur du tänker men nu kommer jag med lite "pepptalk" till dem som säger "25kg är inte de lite mycket?" tänk så här.. du kanske inte är så stor som du tror att du är.. du är vacker och fin precis som du är.. sen måste jag också säga jag tror på dig Amanda jag tror verkligen du kommer klara de (bara du vill ut och gå med mig höhö ;) )

http://Minzy.se

 
Madeleine M.

Madeleine M.

4 oktober 2010 23:09

Bara du är nöjd så säger jag Hejja Hejja =)

http://maddemoe.blogg.se

 
MarielleGrääs

MarielleGrääs

5 oktober 2010 08:13

du är så söt, tack! och jag vill bara säga, GO AMANDA! 25 kg är inte mycket, kan blir mer också ;) mohahaha.

http://lenamarielle.bloggplatsen.se

 
fröken jonasson

fröken jonasson

5 oktober 2010 15:08

sv: äääscchh :$ tackåtack!

http://linnjonasson.blogg.se

 
Emelie

Emelie

7 oktober 2010 17:01

Jag tycker du är stark Amanda, och jag tror du kommer klara det! Önskar jag hade samma motivation och kämparglöd som dig. Jag är alldeles för lat. Ge mig lite av din motivation är du snäll. You go girl!

http://emelieherrdin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Nyström - 18 december 2010 18:18

                       

Av Amanda Nyström - 18 december 2010 13:36


Affärsidén är nu satt i verket för John Bauer-eleverna Malin Roos och Amanda Nyström. Den går ut på att till ett billigt pris klippa, färga, eller slinga håret på sina kunder, för att sedan skänka 75 procent av inkomsterna till Bassestiftelsen. ...

Av Amanda Nyström - 18 december 2010 13:16

Nu kan jag äntligen lägga ner lite tid på bloggen. Det har varit mycket nu på slutet. Jobbar, fixar med företaget, pluggar, tränar mm. Vilket resulterar att bloggen inte får min uppmärksamhet. Men jag ska bättre mig, jag lovar ♥ PUSS...

Av Amanda Nyström - 22 november 2010 12:56

Tur att jag har en sånn stor tid till bloggen, eller inte. Det ända jag gör om dagarna är: jobba, gå i skolan, vara med familjen, vart på kalas, fixar med företaget. Och det känns som att jag aldrig får en ledig dag. Vilken tur att jag äntlig...

Av Amanda Nyström - 21 november 2010 19:52

Jag behöver någons hjälp! På Tisdag kommer jag bli intervjuad av öp och de kommer att tas kort när jag arbetar. Behöver därför någon som är sugen på att klippa eller färga sig. Detta kommer självklart att kosta. 200 kronor för en klippning ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

DU vinner 1 miljon, vad gör du med pengarna?
 Köper en bil
 Reser
 Köper hus
 Skänker till vänner & familj
 Handlar kläder
 Köper 100 000 Tia-lotter
 Skänker till välgörenhet

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards