Alla inlägg under februari 2010

Av Amanda Nyström - 8 februari 2010 20:17

känns i kroppen att det har varit full rulle hela helgen.

och idag har det inte varit en speciellt lugn dag.

har varit fullt upp på jobbet!

nu behöver amanda vila upp sig, men när ska hon ha tid med det?

puss/amanda


  

Av Amanda Nyström - 8 februari 2010 11:17


-

  • Mamma: för att hon är världens bästa. hon är min bästa kompis och samtidigt mamma. jag kan prata med henne om allt. du är bäst.
  • Smörgåstårta: för att det är så jävla gott. Har ätit det hela helgen, eftersom victorb har fyllt år. mums, jag kan verkligen inte sluta.
  • Miss Li: är en gudinna. tycker om hennes stil och hennes röst. jag blir på sjukt bra humör, när jag lyssnar på hennes låtar.
                                               



-

  • Tv-reklam: börjar bli så jävla less på det. jag hatar reklam. Ibland förstår jag inte änns syftet med visa reklamer.
    nu är det dags att lägga ner skiten!
  • Onyttig mat: varför är det så att man älskar allt som är onyttigt! jag vill bara sluta upp och äta allt sånt. men det går inte. 
  • Alkoholism: tycker att det är tragiskt att man väljer spritflaskan, före sina barn, sin fru eller karriär. jag tycker det är synd att det ska gå så långt att alkoholisten ljuger och manipulerar in i det sista för att kunna dricka. jag har själv en alkoholiserad person i min omgivning, som jag verkligen har försökt att hjälpt. men man får verkligen ingenting tillbaka. det är alkoholisten som måste inse att det är någonting som är fel, inte omgivningen. så jag dissar alkoholism sten hårt, för jag vet hur ont det gör att ha någon som är beroende av alkoholen.  

Av Amanda Nyström - 7 februari 2010 18:55

åh, gud vad söta barn är!

min lillebror har nyss varit på besök.

när han kom så hade han med sig en sjukhusväska.

som han efter ett tag använde, han skulle kolla om jag var sjuk.

han konstaterade att jag hade feber, med sin lilla termomenter.

jag konstaterar att det är skallebank.

ska ta och lägga mig på soffan och kurera mig, haha.

kram/amanda


 

sötnosen när han var liten <3

Av Amanda Nyström - 7 februari 2010 13:06

jag skrev ju inte igår, för jag hade ingen tid över.

sorry, det känns som att jag typ fick ångest för att jag inte var in och skrev.

lol! skärpning bloggnörden :)

iaf fyllde victorb tjuga igår, stor grej lixom. eftersom man inte fyller jämt ofta!

så det var mycket folk hemma hos oss.

Vi vräkte i oss smörgåstårta, mintchokladtårta, hemmagjorda snickers, marängtårta och bullar! tack till alla som kom det var jätte trevligt. <3


när allt besök hade åkt hem, kom malinr.

vi sminkade oss och fixade håret innan vi begav oss till mariellef!

när vi väl är det, börjar vi tjejer att spela "jag har aldrig".

senare spelar alla ölspelet! plötsligt börjar alla bli lite små runda under fötterna.

och eftersom vi är små runda under fötterna, så vågar vi alla sjunga sing star!

så vi sjunger och har oss hela natten lång.

kom hem kl fyra imorse.

Puss/amanda


 

redigerad och fixad av mariellef!









Av Amanda Nyström - 5 februari 2010 20:54

äntligen!

slutade skolan klockan halv fyra, kom hem klockan fyra.

sen har det varit full fart hela tiden.

började med att städa hela lägenheten, var klar ungefär vid halv sju.

sen har jag bakat! bullar, snickers och mintchokladtårta. är klar nu.

gör vanliga tårtan imorgon för jag orkar inte ikväll!

varför har jag gjort allt detta ? jo, för att min lilla älskling fyller år imorgon <3

puss/amanda



 

ser det inte gott ut ? :)


Av Amanda Nyström - 5 februari 2010 08:13

sitter och väntar på att malinr ska komma och hämta mig.

ska strax iväg på skolan.

idag blir det en lång och hård dag.

ska på skolan, där jag har två kunder idag, efter skolan måste jag springa ner på stan och handla victorbs födelsedagspresent, sen blir det till att städa och sedan baka.

nu är amanda stressad och vill bara att dagen ska vara över.

puss/amanda

Av Amanda Nyström - 5 februari 2010 07:30

kul att det var 80 besökare igår och bara två som frågade en fråga :/

nu har jag tagit bort frågestund eftersom det inte var någe populärt!

riktigt besviken på er/amanda

Av Amanda Nyström - 4 februari 2010 10:24

god morgon alla pigga och glada, :)

idag är jag helt slut i kroppen, orkar inte göra någonting.

har ont i huvudet och hostar lite grann. så det blir till att stanna hemma från plugget idag och hoppas att det är bättre imorgon.

sitter med pyjamas, duntofflor, tekopp och en filt över mig.

försöker kurera mig så jag kan gå på skolan imorgon.

vill inte missa frisörtekniken.

kram/amanda

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

DU vinner 1 miljon, vad gör du med pengarna?
 Köper en bil
 Reser
 Köper hus
 Skänker till vänner & familj
 Handlar kläder
 Köper 100 000 Tia-lotter
 Skänker till välgörenhet

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards